Previous Page  13 / 76 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 13 / 76 Next Page
Page Background

13

kam po maturitě

Nawww.VysokeSkoly.comnajdete také data pro podání přihlášek

a termíny konání přijímaček.

TIP!

V soutěži Škola doporučená zaměstnavateli opět

zvítězily fakulty zaměřené na strojírenství

Ve druhém ročníku soutěže, který vyhlašuje Klub zaměstnavatelů, obhájily

prvenství technické fakulty. První příčky obsadily strojírenské a elektrotechnické fakulty.

Počet hlasujících firemse oproti prvnímu ročníku zdvojnásobil. Mezi 230 významnými zaměstnavateli jsou firmy jako ŠKODAAUTO, ČEZ, Česká pošta,

FOXCONN, Robert Bosch, AGC, ArcelorMittal Ostrava, O2,T-Mobile, Siemens, Continental a další významné společnosti z celé republiky. Hlavními part-

nery ocenění jsou ŠKODAAUTO, Mc Donald´s a Coca-Cola HBC. Náš portál

KamPoMaturite.cz

už druhým rokemsoutěžmediálně podpořil.

Personalisté významných zaměstnavatelů pravidelně poznávají při pohovorech a případně i z pracovní praxe absolventy všech stupňů škol.

Vědí, kdo má absolventy pro trh práce připravené výtečně, uspokojivě, ale také, kterým školám se raději vyhnout. Bodové hodnocení soutěže

z toho vychází. Zohledňuje se také velikost zaměstnavatele, protože ta souvisí s možností absolventy reálně zaměstnat.

Ředitel Klubu zaměstnavatelů Pavel Hulák k výsledku hlasování dodává:„Hlasy zaměstnavatelů opět jasně ukázaly, které obory jsou žádané,

dobře placené a perspektivní ještě v několika dalších letech. Když už ambiciózní rodiče chtějí titul pro svého potomka, technické obory mu

dávají větší šanci získat kvalitní zaměstnání, i když studiummůže být trochu náročnější oproti různým humanitním odvětvím, se kterými absol-

venti často končí rozčarováni v asistentských pozicích.“

Jiří Zíka (CERMAT): Pět ročníkůmaturity

vykazujetrvalýnárůstčisténeúspěšnosti

Ředitel Centra pro zjišťování výsledků vzdělávání Jiří Zíka odpovídal

na naše dotazy ke státní maturitě. Úplné znění rozhovoru najdete na

www.KamPoMaturite.cz

.

Jaké byly výsledky podzimního

termínu maturity a co z nich lze

vyvodit?

K podzimnímu zkušebnímu termínu

společné části MZ 2015 se přihlásilo

20727 žáků, z toho více než 12 tis.

konalo zkoušky nebo dílčí zkoušky

v opravném termínu. Čistá neúspěš-

nost v didaktických testech zůstala

v anglickém jazyce a českém jazyce

v podstatě stejná jako v roce 2014,

v německém jazyce došlo k jejímu

nárůstu o více než 5 % v matematice

pak téměř o 15 %. Ve všech předmě-

tech narostl podíl žáků konajících

zkoušku ve druhém a třetím termí-

nu. Po podzimním termínu dosáhla

čistá neúspěšnost ve společné části

maturitní zkoušky 10,8 %, u profi-

lové části maturitní zkoušky 3,0 %

a celkem 11,6 %. V obou částech

došlo ke zvýšení neúspěšnosti, což

znovu potvrdilo několikaletý trend.

Výsledky podzimního termínu snížily

ve společné části celkovou neúspěš-

nost jarního termínu z 24,5 % o 13,7 %

a v profilové části z 8,4 % o 5,4 %.

Je již k dispozici údaj o tom, kolik

stálo konání státní maturity v le-

tošním roce?

Náklady maturitní zkoušky v roce

2015 budou známé až po uzavření

účetnictví. Očekávaná hodnota

nákladů dosáhne cca 149 mil. Kč.

Model maturitní zkoušky se od

roku 2014 nezměnil. Do kdy podle

Vás zůstane tento model zacho-

ván a jaké změny předpokládáte

do příštích let? Jaký je Váš odhad

výsledků u maturity v roce 2016?

Základní koncept modelu zůsta-

ne pravděpodobně zachován

minimálně do roku 2020. Od roku

2017 se vrátí hodnocení písemných

prací z českého jazyka a literatury

k systému centrálního hodnocení,

pokud dojde ke schválení současné

novely školského zákona. Za splnění

stejného předpokladu pak bude

platit od roku 2021 nová struktura

povinných zkoušek společné části

maturitní zkoušky. Pro vybrané obo-

ry vzdělání budou povinné tři zkouš-

ky; český jazyka a literatura, cizí

jazyk a matematika. Dosavadních

pět ročníků vykazuje trvalý nárůst

čisté neúspěšnosti. Protože zatím

nedošlo k žádné významné změně

vzdělávacího systému, lze tedy spíše

očekávat další zhoršení výsledků

nebo jejich stagnaci.

Nechme stranou žebříčky škol.

Jakým způsobem se ale řeší situ-

ace u škol, které jsou, pokud jde

o výsledky maturitních zkoušek,

dlouhodobě na konci oněch po-

myslných žebříčků?

Centrum pro zjišťování výsledků

vzdělávání poskytuje všem parti-

cipantům vzdělávacího systému

rozsáhlé informace o výsledcích

maturitních zkoušek. Je na nich,

zejména pak na zřizovatelích, aby

na případné dlouhodobě neměnné

špatné výsledky reagovaly.

Ing. Jiří Zíka

Vystudoval Mechanizační fakultu

Vysoké školy zemědělské a poté

deset let vyučoval v pozici

odborného asistenta teoretickou

mechaniku a termodynamiku.

Od roku 1989 působil v privátním

sektoru v pozicích předsedy před-

stavenstva a finančního ředitele.

V Centru pro zjišťování výsledků

vzdělávání je zaměstnán od roku

2008, zpočátku na pozici mana-

žera projektu

PRO.MZ,

posléze

výkonného ředitele a ředitele

Sekce logistiky a bezpečnosti

maturitní zkoušky. V červnu 2012

byl pověřen řízením Centra a od

prosince 2012 je ředitelem této

státní příspěvkové organizace.

POŘADÍ NEJLEPŠÍCHFAKULTVYSOKÝCHŠKOLVČESKÉREPUBLICEHODNOCENÝCHPŘEDNÍMI ZAMĚSTNAVATELI:

1.

České vysoké učení technické v Praze, Fakulta strojní

968 b.

2.

Vysoké učení technické v Brně, Fakulta strojního inženýrství

941 b.

3.

Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava, Fakulta strojní

590 b.

4.

Technická univerzita v Liberci, Fakulta strojní

587 b.

5.

České vysoké učení technické v Praze, Fakulta elektrotechnická

482 b.

6.

Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta elektrotechnická

455 b.

7.

Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta strojní

419 b.

8.

Vysoká škola ekonomická v Praze, Fakulta podnikohospodářská

283 b.

9.

Univerzita Pardubice, Dopravní fakulta Jana Pernera

282 b.

10.

Vysoká škola ekonomická v Praze, Fakulta financí a účetnictví

281 b.

www.Seminarky.cz